Online marketing is tegenwoordig een must. Van digitale reclame tot e-commerce en videocontent, het wordt steeds belangrijker voor retailers om via de platforms die tot hun beschikking staan in contact te komen met klanten. Online bedrijven die er niet in slagen deze kanalen aan te boren, kunnen grote verliezen lijden en de kans is groot dat consumenten niet blijven hangen. Daarom is het belangrijk om een uitstekende digitale marketingstrategie te hebben via een Online marketing analyse, niet alleen om de verkoop te verhogen, maar ook om loyale klanten op te bouwen en prospectus in klanten te converteren.

 

Het creëren van een succesvolle digitale marketingstrategie is geen raketwetenschap, je moet vooral de Online marketing bureau prijs weten. Het vereist geen super-technische vaardigheden of externe expertise. Voor veel kleine bedrijven is het moeilijk om bij te blijven in de digitale wereld, maar niet onmogelijk. Als u niet zeker weet waar u moet beginnen, zijn er tal van tools en diensten om u op weg te helpen. Hier zijn een paar online marketing tools en diensten die u op weg kunnen helpen:

 

Google Analytics is de sleutel

 

Google Analytics is een gratis online tool die statistieken geeft over het verkeer op uw website. Wanneer een bezoeker op uw site terechtkomt en een zoekopdracht op Google uitvoert, geeft de analytics functie een gedetailleerd rapport van de pagina’s op uw website die gedurende die tijd het meeste verkeer hebben ontvangen perfecte informatie voor een Online marketing voordeel. U kunt de gegevens ook zelf bekijken. Het doel van deze tool is om u te helpen zien waar gebruikers daadwerkelijk naar op zoek zijn, zodat u uw webinhoud kunt optimaliseren. Op deze manier begrijpt u wat werkt en wat niet.

 

Desktop en mobiele app marketing

 

Mobiele apps en websites zijn de sleutel tot online marketing succes, maar de methoden om uw app en websites te bouwen lopen sterk uiteen. Daarom moet u ervoor zorgen dat uw websites en apps de best mogelijke web- en mobiele-appmarketingplannen hebben.

 

Website Plugins

 

Elke website of mobiele app zou een website plug-in moeten hebben. Het zal helpen de zichtbaarheid van uw website te vergroten. WooCommerce is bijvoorbeeld een website plugin die het voor bedrijven makkelijk maakt om online-producten te verkopen. U kunt ook WordPress-plugins gebruiken zoals Pinnacle, AutoFill, of Address Book. Deze producten maken het voor gebruikers gemakkelijker om in te loggen op uw website of om uw product te kopen.

 

Mobiele apps

 

Mobiele apps zijn een populair marketinginstrument. In feite verwachten gebruikers een hoog kwaliteitsniveau wanneer ze producten of diensten kopen via een mobiele app. De verkoop is slechts zo goed als de kwaliteit van de apps. Om ervoor te zorgen dat uw apps succesvol zijn, heeft u een uitgebreide mobiele marketing strategie nodig. Zoals wanneer je moet beslissen of je wel of niet een app gaat ontwikkelen. Een app is hartstikke leuk, maar wist je dat 99% van de App Store apps 0 keer zijn gedownload? Het kost al gauw tien duizenden euro’s om een team aan het werk te zetten, en voor wat? Het kan beter zijn om in een mooie website te investeren in plaats van dure, ongebruikte apps.